End Meeting For All

Forced Entertainment

An dieser Stelle ist ein externer Inhalt von www.youtube.com eingebunden. Durch das Ansehen des Inhalts hat der externe Anbieter Zugriff auf Ihre Daten. Weitere Informationen finden Sie in unserer Datenschutzerklärung.
An dieser Stelle ist ein externer Inhalt von www.youtube.com eingebunden. Durch das Ansehen des Inhalts hat der externe Anbieter Zugriff auf Ihre Daten. Weitere Informationen finden Sie in unserer Datenschutzerklärung.
An dieser Stelle ist ein externer Inhalt von www.youtube.com eingebunden. Durch das Ansehen des Inhalts hat der externe Anbieter Zugriff auf Ihre Daten. Weitere Informationen finden Sie in unserer Datenschutzerklärung.

End Meeting For All

Forced Entertainment

Auch die Vorreiter des europäischen Experimentaltheaters Forced Entertainment sitzen bereits seit mehreren Wochen im Corona-Virus-Lockdown. “End Meeting For All“ ist ein fragmentarisches Online-Werk in drei kurzen Episoden, das mitten aus den aktuellen Lebens- und Arbeitsbedingungen heraus entsteht. Von Sheffield, London und Berlin aus treffen sich die Mitglieder des Kollektivs in einer Zoom-Videokonferenz. Das vertraute Raster der einzelnen Bildschirme wird bald von technischen Schwierigkeiten heimgesucht und mit kreativen Missverständnissen geflutet. Es gibt falsche Tränen und schlechte Perücken, verpasste Anschlüsse, verschmierte Schminke und Blicke aus dem Fenster sowie den stotternden Strom von Unterbrechungen, verursacht von Katzen, Geräuschen auf dem Flur oder Gespenstern. Ergreifend, albern, beunruhigend und eigensinnig halluzinatorisch, inszenieren Forced Entertainment mit "End Meeting For All" eine Online-Begegnung, die nie ganz stattfindet und die sich bald in einem zusehends verwirrenden Chaos zwischen unvereinbaren Anliegen und Absichten verstrickt. Dabei führt "End Meeting For All" in eine Welt, in der ein Lockdown anscheinend schon sehr, sehr, sehr lange andauert. Wir zeigen die drei Episoden von "End Meeting for All" gemeinsam und zeitgleich mit den weiteren Koproduzenten PACT Zollverein (Essen) und HAU Hebbel am Ufer (Berlin).

Infos

Sprache: Englisch
Stream via Youtube, alle Folgen sind bis Ende Juni verfügbar

Wichtiger Hinweis: Während der Coronavirus-Pandemie widmet sich Forced Entertainment der Erarbeitung neuer Werke für digitale Kanäle, um weiterhin mit Menschen in Kontakt zu bleiben und auf die jetzige Situation zu reagieren. Das Online-Programm soll für alle kostenlos und zugänglich sein, aber um das zu erreichen, brauchen sie finanzielle Unterstützung. Wenn Ihnen die Arbeit gefallen hat, spenden Sie gerne hier.

Nächsten Dienstag um 21 Uhr findet der "End Meeting For All: The Week-After Talk" mit Forced Entertainment statt. Alle Infos hier

Beteiligte und Förderer

Konzipiert & entwickelt von: Forced Entertainment
Performance: Robin Arthur, Tim Etchells, Richard Lowdon, Claire Marshall, Cathy Naden, Terry O’Connor
Regie: Tim Etchells
Zoom Beratung und Bildschirmaufnahme: Jason Crouch
Postproduktion Video: Hugo Glendinning
Postproduktion Ton: John Avery
Dank für die Musik in Episode 2:
J. S. Bach "Sarabande from b minor partita no.2 for violin solo"
Violin - Aisha Orazbayeva
Alasdair Roberts "Slowly Growing Old" from the album Farewell Sorrow

"End Meeting For All" ist eine Forced Entertainment Produktion, beauftragt durch das Bündnis Internationaler Produktionshäuser. Koproduktion: HAU Hebbel am Ufer (Berlin), Künstlerhaus Mousonturm (Frankfurt a.M.), PACT Zollverein (Essen). Gefördert im Rahmen des Bündnisses internationaler Produktionshäuser von der Beauftragten der Bundesregierung für Kultur und Medien und gefördert durch das Hessische Ministerium für Wissenschaft und Kunst im Rahmen der intergenerationalen Vermittlungsinitiative ALL IN – FÜR PUBLIKUM JEDEN ALTERS.
Mehr Informationen

Falling Into Place

A note on "End Meeting for All"

This project – in the form of three short improvised video pieces, linked or connected as chapters – had its informal beginnings in the early days of the lockdown in the UK. In early March we had abandoned physical rehearsals in Sheffield for a new theatre work, "Under Bright Light", which was due to open in Germany on 23rd April. Instead of working, everyone was home alone dealing, in different circumstances, with the unfolding reality and stresses of the pandemic. In the weeks that followed, like everyone else, we met up online, discussing the situation, health and fears for the future, our now-cancelled-or-postponed plans, the survival of the company, doom from the newspaper, frustrations with the UK government. Although we weren’t working on anything creative, and had no particular impulse to do so at that point, I realised we were slowly starting to understand the Zoom grid as a kind of stage – a space we shared but in which we were nonetheless both connected and disconnected. As theatre makers who’ve long had an interest in collage as a methodology, something chimed with this, and with the way that the grid of screens brought together different partially connected realities in different cities, the screen a kind of membrane or imperfect portal between worlds.

Preparations for "End Meeting For All" began with the kinds of improvisation (fooling around) that characterise work in Forced Entertainment’s studio – experiments without clear goal, in which the ‘situation’ at hand and materials of different kinds are tested, manipulated, undermined, their problems or limits embraced and subverted. We were drawn to content that came directly from the context – from the experience and introspection of lockdown, concerns about health and family, the very particular problems of communicating online and the collision of theatrical ambitions with crowded and cluttered domestic situations.

We’re no strangers to working online; meetings with some people present only remotely have long been part of the mix and we did our first live stream – of the durational performance Speak Bitterness – back in 2008. Since then, thanks to presentations of "24-Hour Quizoola!", "And on the Thousandth Night", "12am: Awake & Looking Down" and "Complete Works: Tabletop Shakespeare" via internet, it’s often felt that particular works have made their rightful place in that kind of broadcast, where the improvised onscreen action can be paralleled by exchange from audience on Twitter, Facebook and other platforms.

This new work we’re presenting now – "End Meeting For All" – is a strange hybrid object though; recorded live in a single take, each episode is streamed as a recording – a fixed trace of past time. The work itself has gone from conception to rehearsal / preparation and recording in a rapid process that’s been (like human interaction for so many people at the moment) entirely remote. In working quickly, we’ve developed a rough and ready approach that embraces the jagged edges inherent in the medium, relishing the mistakes, technical limits, unruly energies and chaotic possibilities of our six-screen Zoom grid, learning on our feet to compose and make comical and poetic moves inside a dramaturgy that weaves between the different screens.

The end result – cross-cutting people in different locations, contradictory impulses played out over one another – comes in three episodes that share a mediated theatricality whilst proposing their own quite distinct flavours and atmospheres. There are dysfunctional conversations, private rituals and dressing up games, melodramas alongside everyday banter, poignancy wrapped in absurdity, irreverence masking fear, intimacy held in tension by distance. It’s a work that’s arisen from the fraught context we’re all in, marked by our finding ways to support each other and our wider communities, made in the frame of our sheltering from the horror, meanwhile devouring news, counting and waiting out the days, while our government stumbles around. It's a fragment of ‘now’ falling into place via improvisation, a notebook sketch in three parts, non-scenes for an impossible theatre, a kind of echo-location, a reaching for something.

We hope you enjoy the work.

Stay safe. Hold politicians to account. Support those who are vulnerable.

Tim Etchells, for Forced Entertainment, April, 2020.